Alla inlägg under februari 2010

Av Sarah - 14 februari 2010 14:45


Vaknade imorse av att Veronica ringde o ville ha me oss till sidsjön,

sagt o gjort, klädde på oss o drog dit:)

Så vi har spenderat hela förmiddagen i pulkabacken i där,

grillat korv o greja o fiinväder va de.. mysigt!

Evelina var verkligen hårt nöjd, hon hade de jätteskoj!:)

Träffade även på Sanna o Nathalie mitt i backen där...

alla barnen åkte, o hade de jätteroligt, tror Lillfisa är nöjd nu:)

Kom hem för ca en timme sen,

Ska ju få besökare idag, som sagt.. Så va tvungen att fixa lite,

orkade dock inte göra nå mkt, känner mig helt slut nu,

så vi inväntar besöket nu istället..

Vilar lite o så, bara tar de lugnt!


Ikväll ska vi åka lite skridskor oxå, kul!!:)

Nu ska jag fortsätta här medan de är lugnt:)


HEJ-SVEJS!

Av Sarah - 14 februari 2010 00:23


Fattar inte hur du kan vara så jäävla dum???

Lägg inte över allt på mig när jag är den enda som försöker!!

Jag har sagt vad jag vill, nu är det din tur!!

Orkar inte ödsla den tiden på dig..

Du vet var jag finns så hör av dig när du bestämt dig!

---

Har spenderat mkt av dagen på ishallen typ o åkt skridskor...:)

Med lite pauser då såklart...)

Lyckades ju faktiskt stå på rillerna fast man inte åkt på 10 år..

Evelinan är jätteduktig o förbättras varje gång vi åker...:)

Så blir en till sväng imorrn oxå:)


Sen ikväll va vi hos Jen, hade roliga o vilda diskussioner..:)

Haha hårt roligt..:)

Nyss hemkommen nästan nu o är typ nerbäddad..

Evelinan fick förfrågan om hon ville sova hos Rebecka ikväll

o de ville hon ju, så är ju barnfri,

kan ju dock inte hitta på då man har ont som faan o käkar värktabletter..

men har haft en lugn,skön,trevlig o rolig kväll iaf:)


Imorrn kommer pappa/morfarn o min faster o hälsar på o ska fira Lillfisa..

så blir ytterligare lite kalas imorrn oxå, Sanna o Nathalie va ju här idag:)

Ska väl ta o avsluta o försöka få lite sömn på nå sätt..

Ska försöka knäppa kort på Evelinan på rillerna imorrn oxå:)

Så får väl se om de dyker upp lite bilder:)


HEJ-SVEJS


Av Sarah - 12 februari 2010 11:18


GRATTIS MAMMAS LILLFISA!! <3


Idag fyller hon 4 år... Stortjejen!!:)

Hon var så fin innan hon skulle gå på dagis imorse..

Hon skulle ju ha klänning då.. men hittade ingen så fick bli kjol istället! Men lika nöjd va hon för de:)

Nu ska de fixas mer här hemma innan hon ska hämtas från dagis!


      

Älskade Lillfisa!! <3 <3 <3

Blir kalas hela dan, säkert hela helgen..!:P


HEJ-SVEJS!!

Av Sarah - 11 februari 2010 21:00


Idag ha jag vare hos doktorn iaf, gubben tänkte skriva ut 600mg Ipren den token, men övertalade lite snyggt att jag skulle få nå liite starkare än så...;)

Sagt o gjort så fick jag de..:P

Fick dock åka till stan o hämta ut då "kronans droghandel", som de nuförtiden heter i kvissle, hade slut på just de jag skulle ha... Passade även på att ta en Vaniljlatte på Barista innan vi for hem igen..!:)


Hämtade upp Lillfisa på dagis o sen begav vi oss till NSK på uterinken o skulle åka lite skridskor, fick dock skotta lite där, meen me lite hjälp så..:)

Hon fick åka en stund men de är ju svårt första gången oxå..:)


Gick sen o handla lite tårtingredienser på ica innan vi begav oss hem igen..!:)

Nu är de fullt tårtbak här hemma, med hemmagjord tårtbotten...:)

Mumma!!Mammas Lilla Prinsessa fyller ju år imorrn.. 4 år, fattar inte vart tiden tar vägen har gått så kusligt fort...

LillFisa alldeles nyfödd... <3



 

Några veckor gammal! <3 //Ett år sen kanske?! På badhuset i matfors <3

     

 Från Dec-09

Mamma Älskade lillfisa...<3


Lillfisen kommer bli så glad imorrn för sin stora tårta o sina presenter:)

Blir fullt ös imorrn här hemma, ska göras massa, städas o diskas o grejas..

Ska försöka hinna me friåkningen på NSK oxå..

Vi får se vad som hinns me då..:)


Nu ska vi fortsätta me tårtbotten o hoppas på att de går bra...;):P

HEJ-SVEJS ALLA LURIGA!

Av Sarah - 8 februari 2010 21:19

..=sköönt!:)


Somnade typ 3 inatt..hade så ont, så ont...=/

eller HAR så ONT!!


Dagen började ju bra, sov över took mkt,

9.30 vaknade vi, även Evelinan!:)

Fick sen reda på att dagis skulle på utflykt idag,

så då bestämde jag att Lillfrun fick va ledig...

orkade inte stressa iväg till dagis me denna värk,

för vet ju att de går ju inge fortare lixom..


Åt frukost o la mig på soffan runt, Jenita väckte mig 13..

då hade jag visst somna..eller låg väl i nån slags dvala..

så Jen hade så snällt vare me Evelina o gjort lunch åt henne..TACK!!:)

Vi klädde på oss o gick ut en sväng i de härliga vädret,

Lillfrun åkte lite skidor o pulka o så.. hon hade roligt hon:)

handlade o gick hem o lagade tacopaj till middag, mumma!!

Sen har vi inte gjort så mkt mer.. orkar inte heller så mkt..

Blev inget samtal till VC heller idag.. så de får bli imorrn!


Nu ligger jag i soffan o glor på tv o kollar lite på datorn:)

Lillhjärtat har somna o ligger där hon ligger nu,

för kan ju inte bära in henne i sängen pga av svanskotan...då gör de ont!!:'(

Nä ska väl försöka somna i tid ikväll.. kan ju hoppas iaf!!


HEJ-SVEJS!

Av Sarah - 8 februari 2010 01:30

KLOCKREN KILLE!!! Skrattar ihjäl mig...!!HAHA!

Slänger upp lite klipp...:)



Killen totaldissar DennisM ...

Han tar kanske i för mkt meen jag är ju som jag är jag..

Skadeglad..;)




Är de verkligen bara jag som skrattar hysteriskt o gillar denna snubbe?!

HAHA Sjuuuukt rolig!!  

Av Sarah - 8 februari 2010 00:46


Har sjukt ont o lär väl ha de ett tag framöver..trist som faan!!

Man kan lixom inte göra så mkt då heller, tråkigt för Lillhjärtat oxå.. <3

Tur man har Lite "starka" värktabletter som jag fick av min kära mor <3

så man klarar lite lätta saker iaf..annars hade detta inte gått alls...:'(

Så det tackar jag för..!!:)


Jobbade på NSK idag, gick bra då jag inte behövde sitta så mkt..

hur konstigt de än låter så står jag hellre än sitter..

eftersom jag inte kan sitta riktigt som sagt..

trots att de blir lite jobbigt i längden för benen att stå men de går.

Ska ringa vårdcentralen imorrn..

Då sjukvårdsrådgivnigen gav mig de rådet,

ät alvedon o ipren o om de inte e bättre på måndag ring vårdcentralen...

Jäkla idioter som tror att de ska hjälpa, när knappt citodon gör de lixom..:(

Ja så vi får väl se va dom säger..!


Nu ska jag försöka sova på nå konstigt vis,

dagis me lillfrun imorrn bitti...!:)


HEJ-SVEJS

Av Sarah - 6 februari 2010 15:07


Nu har man försökt uppdatera sen igår kväll o de har inte funkat..

nå problem med sidan antar jag!=/

O de OGILLAS!!!


Jääkla skiit!!

Igår när vi va ute i snön o lekte så åkte vi pulka,stjärtlapp,tefat o däck nerför en snöhög stor som jag vet inte vad..

Efter ett par åk me tefatet så åkte jag på däcket,

MEN for av i guppet o landa på nedre svanskotan så nu är man typ handlingsförlamad.. nää men kan inte sitta o inte böja mig framåt o neråt..

GÖR GRYYYMT ONT ,Kan jag lova!!!

Mår illa av smärtan oxå...:S

känns inge vidare, men idag kom min kära mamma o lämnade ett rör citodon så får se om de hjälper, synd att man mår så dåligt på de oxå bara..


Ikväll åker Lillfrun till mormor o jag ska bara vara o vila svanskotan,

ska jobba imorrn på NSK,tjäna lite slantar...:)

tur att man kan stå iaf för de är de enda jag ska göra, stå i kiosken:)

Nää ska ta o göra ett försök att laga nå mat snart...


HEJ-SVEJS!!

Ovido - Quiz & Flashcards